zondag 29 augustus 2010

Inflatie

Zij die Wilders onderschatten, maken in mijn ogen een grote fout. De manier waarop hij inspeelt op angsten bij een deel van de bevolking, de manier waarop hij zijn haatzaaiende ideeën verkondigt … we kunnen niet waakzaam genoeg zijn.

Zoals ik hier al eens schreef, is het voortdurend herhalen van argumenten een “truc” die Wilders veelvuldig gebruikt. Grappig is dat allerminst. Maar toch. Heel soms moet ik een beetje grinniken. Als het niet zo serieus bedoeld was, zou het grappig kùnnen zijn. Dat geldt bijvoorbeeld voor de tweet hiernaast, die hij gisteren verstuurde.

Voor alle duidelijkheid: als je het niet zit zitten om met Wilders te regeren, dan ben je niet tègen Wilders of tègen de PVV, nee dan demoniseer je de mensen die op hem gestemd hebben.

Waar Wilders geen rekening mee houdt, is woord-inflatie. Hij heeft het woord demoniseren nèt een beetje te vaak gebruikt.

Ik hou het vandaag bij een korte column. Ik moet vanmiddag nog zòveel demoniseren …

Geen opmerkingen:

Een reactie posten