woensdag 29 september 2010

Humor

Paul de Leeuw is in mijn ogen de meest overschatte tv-persoonlijkheid in Nederland. Hij wordt met name door Paul de Leeuw erg overschat. De afgelopen twintig jaar heeft hij zichzelf niet vernieuwd. En jezelf vernieuwen is een must, lijkt mij, voor iemand die zo veelvuldig het breedbeeldscherm vult. Voor humor moet je al helemaal niet bij Paul zijn. Hoewel dat natuurlijk afhankelijk is van de definitie van humor.

Het maken van grappen is ruwweg te verdelen in zelfspot en grappen ten koste van anderen. De laatste categorie mag geen humor heten, vind ik. De Leeuw denkt daar anders over. Een paar weken geleden had hij Rob Hos, een voetbalscheidsrechter, in zijn programma. Rob Hos is de man wiens voetbalbroekje door een o zo grappige supporter omlaag werd getrokken. Tot op de enkels! Paul de Leeuw vond dit een geweldige grap. Hij riep zijn kijkers op om filmpjes te maken van scheidsrechters wiens broekjes naar beneden worden getrokken. De leukste inzending wilde De Leeuw belonen met een prijs van 300 euro!

Gisteren las ik in Het Parool een artikel over een voetbalscheidsrechter die in zijn kruis was getrapt. Ik ben toch zo benieuwd wat voor originele ideeën nu weer in De Leeuw’s brein opborrelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten